Monday, April 1, 2013

Peluang Kedua Sukar Dicari !!


Dalam hidup ni, kadangkala kita diberi peluang kedua untuk perbetulkan semula kesilapan yg pernah kita lakukan. Tapi, adakalanya walaupun peluang itu datang, kita dah terlambat untuk memperbaiki keadaan. Dan adakalanya juga, kita tidak berpeluang langsung untuk berubah dan bertaubat. Jadi, sebelum melakukan sesuatu, fikirlah terlebih dahulu akibatnya. Bukan terhadap diri kita saja, malah terhadap orang di sekeliling kita juga.
Beruntunglah bagi mereka yg memperolehi peluang kedua di dalam hidupnya. Peluang yg datang untuk kali kedua itu janganlah dipersiakan. Malang sekali bagi mereka yg mempersiakan peluang kedua yg datang dalam hidup. Bukan semua orang bernasib baik untuk mendapat peluang kedua.
Peluang sebenarnya hanya datang sekali saja. Namun, jika diberi peluang untuk mendapat peluang kedua, hargailah ia dengan sebaiknya kerana sebenarnya kita adalah manusia yg paling bertuah kerana dipilih untuk mendapat peluang kedua tersebut. 

Andai aku diberikan peluang kedua, akan kugunakan peluang itu sebaik mungkin.. Kadang-kadang Allah nk memberi peringatan agar berhati-hati dlam membuat keputusan. Ikhlas Datang Dari Hati ..