Tuesday, December 22, 2009

Istimewa Dirimu

sumber:majalah solusi

Iman : Assalamualaikum.

Diri : Waalaikummussalam.Oh,Encik Iman!
Saya rasa dah due tige minggu dah kamu x datang ke pejabat.Kamu cuti ke?

Iman : Apa pula saya cuti bos,saya kan diberikan cuti.

Diri : Oh ye,lupa.
Itu la,saya ingatkan segale urusan akan lebih terurus dengan keuntungan syarikat akan brtambah lepas ambil
En.Nafsu bekerja.Tapi jadi kelam-kabut lak.
Lepas dengar ustaz brceramah kat tv hari tu,saya teringatkan kamu.

Iman : Jadi saya boleh kembali bekerja la bos?
saya boleh ambil balik jawatan saya dari En.Nafsu?

Diri : eh,tak boleh.saya sayang nak pecat En.Nafsu.walaupun saya terpakse bayar gaji yang tinggi,tapi dia berjaya
hiburkan saya.

Iman : kalau macam tu,lebih baik saya berundur.

Diri : eh,jangan!tolonglah saya.saya tak boleh kehilangan kamu berdua.

Iman : tapi bos,kami xmungkin bersama dalam satu syarikat.perbezaan antare kami sangat besar.En.Nafsu tu saya lihat anti sangat dengan saya.

Diri : saya rasa serba salah la pulak.

Iman : bos boleh pilih satu aje.bos perlu mujahadah untuk pecat En.Nafsu,bos.

Diri : saya tahu.jauh dalam hati saya,saya memang perlukan kamu,En.Iman.
iri hati saya tengok syarikat ustaz kat sebelah.
mereka boleh maju sebab ade org macam kamu.
baiklah,saya kena pecat juga En.Nafsu,xkire lah ape yang brlaku.
En.Iman,saya mahu kamu tubuhkan balik jabatan solat,puasa,zikir,al Quran dan ape-ape yang patut.

Iman : Alhamdulillah,nampaknye bos dah buat keputusan yang bijak.kalau bos teruskan prestasi yang cemerlang ni, saya yakin bos akan dinaikkan pangkat oleh CEO(ALLAH s.w.t) sebagai muttaqin..insyaAllah..